To jest przykład realizacji dobrej praktyki. Opis dobrej praktyki dostępny jest tutaj.
PLANOWANIE
Czas trwania: 120 min
Cele:
- poznanie aplikacji do tworzenia wirtualnych wystaw i przygotowanie wystawy,
- poznanie narzędzi do tworzenia wirtualnych spacerów i przygotowanie spaceru po bibliotece.
- WSTĘP (20 minut)
- Powitaj uczestników/czki, przedstaw się.
- Poproś uczestników/czki o przedstawienie się za pomocą awatara VOKI (samouczek).
- Przedstaw temat zajęć i sposób pracy.
- ROZWINIĘCIE (55 minut)
- Poproś uczestników/czki, aby podzielili/ły się swoim doświadczeniem w przygotowywaniu wystaw (online lub stacjonarnych).
- Pokaż przykładową wirtualną wystawę przygotowaną w aplikacji Artsteps.
- Poproś uczestników/czki, aby spróbowali znaleźć w sieci materiały dotyczące np. Konstytucji 3 maja i pobrali do folderu na swoim urządzeniu.
- Następnie poproś ich o założenie konta w aplikacji i krok po kroku pomóż uczestnikom przygotować ich pierwsze wystawy.
- Na zakończenie poproś uczestników/czki o udostępnienie linków do swoich ekspozycji na czacie.
- PRZERWA (10 minut)
- WIRTUALNY SPACER PO BIBLIOTECE (20 minut)
- Poproś chętne osoby o oprowadzenie pozostałych uczestników/czek po swojej wystawie.
- ZAKOŃCZENIE (15 minut)
- Ewaluacja – poproś uczestników/czki o wzięcie kartek i flamastrów i zapisanie jednego słowa, które przychodzi im na myśl po dzisiejszym szkoleniu. Następnie poproś, aby wszyscy pokazali swoje kartki do ekranów komputerów (lub w kręgu – jeśli to warsztat offline).
- Jeśli większość uczestników/czek nie ma kamer w komputerach – wyświetl slajd z tym pytaniem w aplikacji Mentimeter.
- Zakończ szkolenie, prześlij linki do certyfikatów i zaproś uczestników/czki na następne spotkanie.
Sprawdź też:
- wystawa memów bibliotecznych,
- wystawa o biblioterapii zrealizowana w ramach projektu eTwinning (wystawa w języku angielskim),
- wirtualne wystawy Muzeum Historii Żydów Polskich,
- wystawa „Perspektywa wieku dojrzewania. Szapocznikow – Wróblewski – Wajda” Muzeum Śląskiego.