Dobre praktyki Spółdzielni Otwartej Edukacji

Rusz głową!

autorAnna Walkowiak-Osowska

To jest przykład realizacji dobrej praktyki.  Opis dobrej praktyki dostępny jest tutaj.

PLANOWANIE

Główny cel warsztatu: utrzymanie i/lub poprawa sprawności umysłowej uczestników/czek

Cele szczegółowe warsztatu:

  • integracja,
  • poznanie się,
  • rozwój zdolności poznawczych,
  • rozwój kompetencji cyfrowych – korzystanie z gier online,
  • zwiększenie wiedzy ogólnej,
  • konstruktywne spędzenie czasu wolnego,
  • wzrost pewności siebie uczestników/czek.

Czas trwania: 60 minut

  1. WSTĘP (10 minut)

PRZEBIEG:

  • Przywitaj wszystkich.
  • Opowiedz krótko, co będzie przedmiotem zajęć.
  • Daj uczestni(cz)kom przestrzeń do poznania się i integracji (np. każdy mówi swoje imię i dokładnie trzy zdania o sobie).

UWAGA:  przy stałej grupie tylko raz wprowadzamy integrację i poznawanie się.

  1. ROZWINIĘCIE – 40 minut

METODY I MATERIAŁY:

  • przygotowane krzyżówki, wykreślanki wyrazowe,
  • gry planszowe, np. Scrabble, Dixit,
  • gry i quizy online oraz gry komputerowe.

PRZEBIEG:

  • Zachęć uczestniczki/ów do aktywności – indywidualnej lub grupowej.
  • Zaprezentuj przygotowane wcześniej gry, możecie zrobić turniej zespołowy dla rozgrzewki lub wspólnie rozwiązać quiz.
  • Pozwól uczestni(cz)kom wybrać gry, w które chcą grać, śledź przebieg rozgrywek i postępy, sprawdź, czy wszyscy znaleźli coś dla siebie.
  • Wspieraj w razie trudności.
  1. ZAKOŃCZENIE – 10 minut 

PRZEBIEG:

  • Przeprowadź rozmowę z seniorami/kami na temat ich wrażeń po zajęciach. Co najbardziej im się podobało? Co chcieliby zmienić lub dodać?
  • Na podstawie zebranych informacji, na następne zajęcia przygotuj więcej zadań, które wzbudziły największy entuzjazm.