To jest przykład realizacji dobrej praktyki. Opis dobrej praktyki dostępny jest tutaj.
PLANOWANIE
Czas trwania: 120 minut
Cele:
- nabycie umiejętności tworzenia prostych grafik, przydatnych w promowaniu działań edukacyjnych,
- poznanie wybranych stron internetowych oferujących darmowe materiały graficzne.
- WSTĘP (20 minut)
METODY I MATERIAŁY:
- dyskusja, burza mózgów – komputer z dostępem do internetu.
PRZEBIEG:
- Przywitaj uczestników/czki.
- Przedstaw się.
- Zaprezentuj cele szkolenia.
- Ustalcie zasady współpracy.
- Przeprowadź ćwiczenie na rozgrzewkę: grafika w pracy nauczyciela/ki – użyj narzędzia Jamboard. Udostępnij plik do edycji. Uczestnicy/czki będą mogli wpisywać przykłady działań realizowanych przez nauczyciela/kę, w których przydatna jest umiejętność tworzenia grafik. Następnie podsumujcie ich propozycje.
- ROZWINIĘCIE (80 minut)
METODY I MATERIAŁY:
- prezentacja, ćwiczenia praktyczne – komputer z dostępem do internetu.
PRZEBIEG:
- Udostępnij swój ekran i pokaż, jak zakładać konto, omów interfejs oraz możliwości narzędzia, a także przedstaw zasady pracy z Canvą.
- Poinformuj uczestników/czki o darmowych zasobach graficznych dostępnych w internecie, które mogą być wykorzystane przy tworzeniu plakatu.
- Zachęć uczestników/czki do stworzenia plakatu. Na bieżąco odpowiadaj na pytania uczestników/czek.
- Po wykonaniu prac poproś, aby uczestnicy/czki przesłali Ci plakaty. Stwórz z nich mini-galerię i udostępnij ją wszystkim uczestni(cz)kom szkolenia.
- PODSUMOWANIE (10 minut)
METODY I MATERIAŁY: dyskusja.
PRZEBIEG:
- Zachęć uczestników/czki do udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące przekazanych treści w czasie warsztatu i sposobu jego prowadzenia. Wykorzystaj do tego Mentimeter.
- Po udzieleniu odpowiedzi, dokonaj podsumowania spotkania i pożegnaj uczestników/czki.