To jest przykład realizacji dobrej praktyki. Opis dobrej praktyki dostępny jest tutaj.
PLANOWANIE
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- poznanie podstawowych zasad tworzenia komiksu w aplikacji Witty Comics,
- rozwijanie umiejętności przedstawiania emocji w słowach i obrazach,
- nabycie umiejętności tworzenia komiksu online i udostępniania go.
METODY I MATERIAŁY
- prezentacja multimedialna,
- zajęcia praktyczne,
- zestawy przydatnych linków.
- WSTĘP (15 minut)
METODY I NARZĘDZIA:
- prezentacja,
- ćwiczenia integracyjne.
PRZEBIEG:
- Przedstaw się, daj również taką możliwość uczestni(cz)kom.
- Zaprezentuj cele warsztatu.
- Zachęć grupę do integracji z wykorzystaniem interaktywnej tablicy Jamboard.
- ROZWINIĘCIE (40 minut)
METODY I NARZĘDZIA:
- prezentacja,
- ćwiczenia praktyczne.
PRZEBIEG:
- Przedstaw prezentację o głównych założeniach dobrego komiksu.
- Omów szczegółowo podstawowe elementy budowy komiksu.
- Podziel się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi planowania komiksu i jego konstruowania.
- Aby utworzyć komiks w Witty Comics, trzeba wymyślić fabułę, wybrać tło, postacie, wpisać tekst, wybrać odpowiedni dymek i zapisać, następnie opublikować pracę.
- Co prawda Witty Comics ma dość ograniczony zestaw postaci i teł i nie można wykorzystać obrazów własnych, jednak stawiamy na kreatywność uczestników/czek w wymyślaniu treści. Możesz wprowadzić tła scenograficzne, dodać maksymalnie dwie postacie oraz teksty.
- Wspieraj uczestników/czki w tworzeniu komiksów.
- Pokaż im, jak zapisać i udostępnić komiks.
- Zachęć uczestników/czki do zaprezentowania prac.
- Dzięki nabytym umiejętnościom każdy stworzy swój własny komiks online, który może zapisać jako plik png, udostępnić za pomocą linku lub bezpośrednio, np. W mediach społecznościowych.
- ZAKOŃCZENIE (5 minut)
METODY I NARZĘDZIA:
- dyskusja,
- ewaluacja.
PRZEBIEG:
- Podsumuj warsztaty.
- Przeprowadź ewaluację przy pomocy interaktywnej tablicy Jamboard.
Sprawdź też: