To jest przykład realizacji dobrej praktyki. Opis dobrej praktyki dostępny jest tutaj.
- Powitaj uczestników/czki.
- Wprowadź w temat, wyjaśnij wagę problemu (5 minut).
- Przedstaw prezentację (50 minut; I. Sójkowska, „Etyka zawodowa”, prezentacja do pobrania ze strony EBIB):
- z omówieniem slajdów,
- z zastosowaniem narzędzi aktywizujących, zachęcających do wyrażenia własnej opinii (Mentimeter, Padlet),
- z wyświetleniem fragmentu filmu „Miś” z You Tube,
- z wyświetleniem filmu końcowego, który znajduje się w prezentacji.
- Przeprowadź sesję pytań zgłaszanych na czacie lub za pomocą tablicy (Padlet, Jamboard) i odpowiedzi (ok. 10 minut).
- Przeprowadź sesję pytań zgłaszanych na czacie lub za pomocą tablicy (Padlet, Jamboard) i odpowiedzi (ok. 10 minut).
- Przeprowadź ankietę ewaluacyjną i omów wyniki (5 minut).
- Podziękuj uczestni(cz)kom.
Nagrania przykładowych webinariów:
- „Reuse w edukacji. Seminarium dla nauczycieli i bibliotekarzy”, cz. 1,
- „Reuse w edukacji. Seminarium dla nauczycieli i bibliotekarzy”, cz. 2,
- „Czytanie pomaga. Literatura jako narzędzie terapeutyczne”. Webinarium,
- „Anatomia otwartości – prawa autorskie i licencje Creative Commons”,
- Z. Stańska, „Domena Publiczna w kulturze. Teoria i praktyki”.
Sprawdź też:
- prowadzenie angażujących webinarów,
- aktywna edukacja informacyjna i medialna – zestaw linków do przydatnych narzędzi,
- J. Rewa, D. Hunter, „Prowadzenie zajęć zdalnie. Pisany na gorąco przewodnik po kursach, spotkaniach, szkoleniach i wydarzeniach online w czasach pandemii koronawirusa”.