To jest przykład realizacji dobrej praktyki. Opis dobrej praktyki dostępny jest tutaj.
PLANOWANIE
Główny cel warsztatu: utrzymanie i/lub poprawa sprawności umysłowej uczestników/czek
Cele szczegółowe warsztatu:
- integracja,
 - poznanie się,
 - rozwój zdolności poznawczych,
 - rozwój kompetencji cyfrowych – korzystanie z gier online,
 - zwiększenie wiedzy ogólnej,
 - konstruktywne spędzenie czasu wolnego,
 - wzrost pewności siebie uczestników/czek.
 
Czas trwania: 60 minut
- WSTĘP (10 minut)
 
PRZEBIEG:
- Przywitaj wszystkich.
 - Opowiedz krótko, co będzie przedmiotem zajęć.
 - Daj uczestni(cz)kom przestrzeń do poznania się i integracji (np. każdy mówi swoje imię i dokładnie trzy zdania o sobie).
 
UWAGA: przy stałej grupie tylko raz wprowadzamy integrację i poznawanie się.
- ROZWINIĘCIE – 40 minut
 
METODY I MATERIAŁY:
- przygotowane krzyżówki, wykreślanki wyrazowe,
 - gry planszowe, np. Scrabble, Dixit,
 - gry i quizy online oraz gry komputerowe.
 
PRZEBIEG:
- Zachęć uczestniczki/ów do aktywności – indywidualnej lub grupowej.
 - Zaprezentuj przygotowane wcześniej gry, możecie zrobić turniej zespołowy dla rozgrzewki lub wspólnie rozwiązać quiz.
 - Pozwól uczestni(cz)kom wybrać gry, w które chcą grać, śledź przebieg rozgrywek i postępy, sprawdź, czy wszyscy znaleźli coś dla siebie.
 - Wspieraj w razie trudności.
 
- ZAKOŃCZENIE – 10 minut
 
PRZEBIEG:
- Przeprowadź rozmowę z seniorami/kami na temat ich wrażeń po zajęciach. Co najbardziej im się podobało? Co chcieliby zmienić lub dodać?
 - Na podstawie zebranych informacji, na następne zajęcia przygotuj więcej zadań, które wzbudziły największy entuzjazm.
 
