Każdy nauczyciel chce aby jego lekcja była ciekawa, aby wszyscy uczniowie byli zmotywowani do nauki i aktywnie w niej uczestniczyli. Stosujemy różne metody aktywizujące na lekcji. My chcemy zachęcić do stosowania pracy w grupach. Z własnego doświadczenia wiemy, że dzięki odpowiednio dobranej metodzie pracy w grupach uczniowie uczą się współzależności i współodpowiedzialności, doskonalą kompetencje komunikacyjne, dzielą się swoimi pomysłami i nie boją się pytać.
Materiałów w otwartych zasobach o pracy zespołowej na lekcjach matematyki jest bardzo mało. Chcemy to zmienić i dlatego stworzyłyśmy stronę poświęconą dwóm metodom pracy w grupie, które najlepiej sprawdziły się na naszych lekcjach: metodzie puzzli i metodzie triady.
![strona projektu praca w grupach na lekcjach matematyki](https://metoda.spoledkurs.pl/wp-content/uploads/2022/11/praca_w_grupach-1024x415.png)
Zespół
Wioleta Kamińska, Ewelina Sołdan, Anna Wierzchowska
Trzy nauczycielki matematyki z różnych miast w Polsce: Ełk, Gdynia, Rypin, które poznały się dzięki projektowi SpołEd. Połączyła nas wspólna sprawa: zmotywowanie uczniów do nauki poprzez pracę w grupie.
![trzy uśmiechnięte kobiety](https://metoda.spoledkurs.pl/wp-content/uploads/2022/11/wspolna_sprawa_foto_zespolu-1024x577.jpg)